Rekomendacijos, kaip elgtis karantino metu

 

  • Siūloma planuoti iš anksto, kaip galėtumėte leisti laiką, su kuo galite susisiekti, kad gautumėte psichosocialinės pagalbos ir kaip galėtumėte patenkinti visus fiziologinius ar psichologinius poreikius, kurie jums ar jūsų šeimai gali kilti.
  • Ribokite nerimą keliančias naujienas (skaitykite tik patikimus šaltinius).

Svarbu gauti tikslios ir savalaikės informacijos apie koronavirusą, tačiau per didelis įsitraukimas gali sukelti padidėjusį baimės ir nerimo jausmą (pakaktų ne dažniau nei du kartus per dieną pasitikrinti naujienas).

Siūloma ir rekomenduojama balansuoti naujienoms ir socialinei žiniasklaidai skirtą laiką su kita veikla, nesusijusia su karantinu, pvz., skaitymu, muzikos klausymu, maisto gaminimu, naujos kalbos mokymųsi ar kita veikla.

  • Susikurkite ir vykdykite dienos planą.

Dienotvarkės laikymasis gali padėti išsaugoti gyvenimo tvarkos ir prasmės pojūtį karantino metu tiek suaugusiems, tiek vaikams. Rutina suteikia saugumo jausmą. Būkite aktyvūs. Pabandykite įtraukti į dienotvarkę įprastas kasdienes veiklas, tokias kaip darbas, fiziniai pratimai, mokymasis ar kt., net jei jos gali būti vykdomos tik nuotoliniu būdu. Struktūruokite savo dieną: nepamirškite ne tik dirbti, bet ir tinkamai pailsėti; jei reikia, integruokite kitas veiklas ar pramogas (būkite kūrybiški).

  • Palaikykite ryšį su kitais.

Gali būti, kad šiuo metu jūsų tiesioginis bendravimas su žmonėmis yra ribotas, tačiau socialiniams kontaktams palaikyti siūloma skambinti telefonu, rašyti SMS, bendrauti naudojantis vaizdo pokalbių platformomis (Viber, Skype, Messenger ir kt.). Jei jaučiate liūdesį ar nerimą, pasinaudokite šiais pokalbiais, kaip proga aptarti savo patirtį ir su ja susijusias emocijas. Svarbu, kad koronavirusas nebūtų pagrindinė pokalbio tema. Kreipkitės į tuos, kuriuos pažįstate, kurie atsidūrė panašioje situacijoje. Tikėtina, jie gali jaustis panašiai.

Dar vienas būdas palaikyti gerą būseną ir gauti emocinės paramos – bendrauti su augintiniais.

  • Palaikykite sveiką gyvenimo būdą.

Pakankamai miegokite, gerai maitinkitės, sportuokite namuose, laikykitės asmeninės higienos. Stenkitės vengti alkoholio ar narkotinių medžiagų vartojimo, kaip būdo įveikti karantino stresą. Jei reikia, apsvarstykite nuotolinės psichoterapijos galimybes. Jei jau turite psichologą, susisiekite su juo/ja ir išsiaiškinkite, ar jis/ji gali tęsti jūsų sesijas internetu.

(Parengta pagal APA, 2020).